Bu da başka bir Ayça – Doğuma vizörden bakıyor

Ayça Oğuş, bebekleri, dünyaya geldikleri andan itibaren izliyor ve fotoğraflarını çekiyor. Fotoğrafçı, girdiği ilk doğumda kendini şelaleden atlamış gibi hissetmiş

(Ayşe Tatlıcı, 16 Ağustos 2010, Taraf)

Bebeklerin doğum anlarını fotoğraflayan Ayça Oğuş, “Mutlu bir çocukluğum oldu, hâlâ anılarım aklıma geldikçe gülümserim” diyor. Doğum fotoğrafçısı Ayça Oğuş, ileride anılarına gülümseyebilmeleri için bebeklerin dünyadaki ilk anlarını fotoğraflıyor. Biz de Ayça Oğuş’la doğum fotoğrafçılığına nasıl başladığı ve mesleğinin incelikleri hakkında konuştuk.

1977 yılında İstanbul Kalamış’ta doğan Ayça Oğuş, üniversitede ekonomi eğitimi almış. Okul bitince ise bir doğa derneğinde almış soluğu. O gün bugündür dağ, tepe demeden dolaşan Ayça Oğuş, eşiyle de bir yayla yürüyüşünde tanışmış. Evlendikten sonra da minik oğulları dünyaya gelmiş. Akabinde iş hayatına ara verse de doğa yürüyüşlerini hiç bırakmamış Ayça Oğuş. “Doğumdan sonra da oğlumuzla kamp yapmaya devam ettik. Şartları tabii ki oğlumuza göre belirledik. Burada uyum molaları vermek ve doğru gözlemlemek çok önemli. Oğlum, ilk kampını, 5.5 aylıkken Bozcaada’da yaptı. Daha sonra ilk ciddi kampını ise Uludağ’da yaptı. 16 aylıktı. Sırt çantası ile zirvenin altındaki kamp alanına kadar yürüdük. Geceyi orada geçirip ertesi sabah zirveye çıktık ve dönüşe geçtik. Çok eğlendi.”

(Haberin tamamını okumak için lütfen tıklayın…)

0 Comments

1. Özgür daha yeni şehre geldim ve beni mahcup eden bu postunu gördüm ve hızlıca bir teşekkür etmek istedim:)